නව සඳ දැකීම Get link Facebook Twitter Pinterest Email Other Apps May 30, 2020 රමලාන්_සඳමෝගල් පාලනය සමයේ ඉස්ලාමීය දින දර්ශනයටය අනුව නව සඳ දැකීම නිරූපණය කරමින් 18 වන සියවසේ පමණ ඇඳි විචිත්රවත් සිතුවමක්. මෙය වර්තමානයේ එංගලන්තයේ ඇශ්මෝලියන් කෞතුකාගාරයේ ප්රදර්ශනය සඳහා තැන්පත් කර ඇත.ඊද් මුබාරක් ..! Get link Facebook Twitter Pinterest Email Other Apps Comments
කාමන් කූත්තු නර්තනය June 01, 2020 කාමන් කූත්තු අතීතයේ ශ්රී ලංකාව යටත් කර ගෙන සිටි ඉංග්රීසි ජාතිකයන් කඳුකරය ආශ්රිතව කළ වතු වගාවන් අතරින් තේ වගාව ඉතා ප්රචලිතය. ඔවුන් ශ්රී ලංකාවේ මධ්යම කඳුකරයේ මෙම වතු වගා ආරම්භ කරන ලද නමුත් ස්වදේශික ජනතාව අතරින් කිසිවෙකු මෙම කර්මාන්තය ආශ්රිත සේවයෙහි නිරත වීමට ඉදිරිපත් නොවීම ඔවුන්ට පැන නැගුණු විශාල බාධාවක් විය. ඒ නිසාම දමිළ වතු කම්කරුවන් ඉන්දියාවෙන් රැගෙන ඒමට ඔවුන් කටයුතු කලහ. එලෙස ලංකාවට ගෙන ආ වතු කම්කරු ප්රජාව අතර එවක ඉන්දීය ග්රාමීය දමිළ ජන කලාවන් ප්රගුණ කළ ගායකයින් සහ රංගන ශිල්පීන් වැනි අයද විය. එසේ පැමිණි දමිළ ප්රජාව කඳුකරයේ වතු ආශ්රිතව සේවය කරන අතර තුරම තම මුතුන් මිත්තන්ගේ උරුමයෙන් ලද දකුණු ඉන්දියානු ගායනා හා නර්ථන කලාවන් රැක ගත්හ. ඔවුන් ඒවා තමා ජීවත් වූ වතු ජනපද ආශ්රිතව ව්යාප්ත කිරීමද සිදු කළහ. කාමන් කූත්තු යනු එවැනි ශ්රී ලාංකික කඳුරක දමිළ ජනයා අතර ප්රසිද්ධ නර්තන කලාවකි. කාමන්ගේ ඉතිහාසය ඉතා පැරණි ය. වතුකර ජනතාව අතර පැවතෙන ජනප්රවාද වලට අනුව කාමන්ට නමස්කාර කිරීමේ සම්ප්රදාය කාමන් කූත්තු නැටීම ලෙස හැඳින්වේ. සෑම වසරකම හින්දු දින දර්ශනයේ මාසි මස එනම් පෙබරවාරි මස පොහොය දින Read more
නබි මුහම්මද් සල්ලල්ලාහු අලෙයිහිවසල්ලම් තුමාණන් (Prophet Muhammed Sallallahu Alaihiwasalam) October 29, 2020 මුහම්මද් නබි සල්ලල්ලාහු අලෙයිහිවසල්ලම් තුමාණන් ඈත පිටිසර අරාබි අර්ධ ද්වීපයේ පිහිටි මක්කා නුවර ජාහිලියියා නම් එවක අඳුර රජ කළ යුගයේ අයුක්තිය රජ කළ මතින් මත් වී දූ කෙලියේ යෙදුන, දුරාචාරයෙන් සහ පොලිය මුල් කර ගත් ආර්ථික රටාවක ජීවිකාව ගෙන ගිය, වයිරය මුසු ගොත්රයන් අතර වූ දරුණු ගැටුම් උත්සන්න වෙමින් තිබූ සමූහයක් විසූ අවධියේ තවත් එක් දිනයක් එලෙස උදා විය. නමින් 'මුහම්මද්' වූ ඔහු අඳුරෙන් ආලෝකය කරා මුලු ලෝකයම පරිවර්තනය කරනු වස් ආනාගතය සඳහා වූ එකම ගැලවුම්කරුවකු සේ අබ්දුල්ලා සහ ආමිනා යන දෙදෙනාට දාව මක්කා නුවරදී උපත ලැබුවේය. කුරෛෂ් ගෝත්රයට උරුමකම් කියමින් මෙලොව එළිය දුටු ඒ උතුම් පුත්ර රත්නය උපදින විටම පියාණන් අහිමි දරුවකු සේ සිය මව වූ ආමිනාගේ තුරුලේ තනි වූ අතරම උපත ලද වහාම එවක අරාබියාවේ පැවති සිරිතට අනුව සිය කුළුඳුල් දරුවා කිරිදී පෝෂණය කරනු පිණිස ගම්බද කිරි මවක් වූ හලීමා නම් වූ කාන්තාව වෙත පත් කලේය. සිය හයවන වියේදී තම එකම පුතු ද මෙලොව හැර දමා නික්ම යමින් ආමිනා නම් වූ ඔහුගේ මවගේ වියෝව සිදු විය. පසුව සිය මුත්තනුවන් වූ අබ්දුල් මුත්තලිබ්ගේ භාරකාරත්වය යටතේ හැදී වැඩුන ඔහු කුඩා කල සිටම සිය මුහ Read more
ඔප්පාරි විලාපය May 31, 2020 #ඔප්පාරි සමාජ විවිධත්වය යනු දේශයන්ගෙන් දේශයට, ප්රදේශයෙන් ප්රදේශයට ආවේණික වූ සංස්කෘතීන් මගින් උරුම වූ අපූරු අංගයකි. එම විවිධත්වය විටෙක අලංකාරයක් මෙන්ම විටෙක මහා විනාශකාරී සිදුවීම වලට මුල පුරයි. නමුත් මේ පැවසෙන්නේ එක් සංස්කෘතියක වූ අපූරු ශෝක ප්රකාශයක් හා බැඳුන කතාවක්. ඔප්පාරි යනු විශේෂයෙන් දකුණු ඉන්දියාවේ තමිල්නාඩුවේ සහ ශ්රී ලංකාවේ කඳුකරයේ වතූ ආශ්රිතව ජීවත් වන දමිළ ජනයාගේ සංස්කෘතියේ පුරාණ කාලයේ පටන් පැවතගෙන එන ශෝකය ගෙන දෙන විලාපය මුසු දුක්ගැනවිල්ලකි. ඔප්පාරි යනු එම සමාජයේ ජන ගී මෙන් වූ සම්ප්රදායක් වන අතර එහිදී බොහෝ විට ප්රශංසාව හා දුක විලාපයක් සමග මුසු කරමින් ගායනාවක් සේ ඉදිරිපත් කරයි. ඔප්පාරි විලාපය සාමාන්යයෙන් ගායනා කරනු ලබන්නේ අවමංගල්ය උත්සවයකදීය. මරණය වෙනුවෙන් ශෝකය ප්රකාශ කිරීමට පැමිණෙන කාන්තාවන් විසින් දේහය අසල හිඳගෙන හෝ සාමූහික වශයෙන් මෙම ශෝකය මුසු තාලවත් විලාපය ගායනා කරයි. එය මියගිය උදවිය උදෙසා තමාගේම ශෝකය ප්රකාශ කිරීමටත්, මිය ගිය අයගේ ළඟම සිටින සහ ආදරණීයයන් සමග ශෝකය බෙදා ගැනීමටත් ඔවුන් උපකාරී කර ගනී. බොහෝ දමිළ ප්රජාවන් අවමංගල්ය උත්සවයකදී සිය ශෝකය ප්රකාශ කිරීමට ඔප්පා Read more
Comments
Post a Comment